Zimowisko 2015

Nasza poniedziałkowa podróż pociągiem ze stacji Opole Główne do stacji Katowice

W Katowicach zwiedziłyśmy Archikatedrę Chrystusa Króla, a w niej szopkę i kaplicę Jana Pawła II, następnie udałyśmy się do Karmelu, gdzie siostra zewnętrzna - Siostra Bogumiła opowiedziała nam trochę o życiu siostry karmelitanki bosej w ich Zgromadzeniu. Modliłyśmy się w kaplicy Sióstr, a także zobaczyłyśmy rozmównicę z kratami i koło, przez które można coś Siostrom podać. Jesteśmy ogromnie wdzięczne, że akurat w tym czasie jubileuszowym dla Sióstr, mogłyśmy gościć w ich domu :) modliłyśmy się także w kościele Św. Piotra i Pawła, gdzie w bocznym ołtarzu znajduje się obraz Matki Bożej Piekarskiej i Opolskiej namalowany przez jedną z Sióstr karmelitanek.

W roku Jana Pawła II, który przeżywamy w naszej Ojczyźnie, postanowiłyśmy odwiedzić Jego rodzinne miasto - Wadowice. Miałyśmy okazję modlić się przy chrzcielnicy, przy której ochrzczony został Karol Wojtyła. Niesamowite wrażenie zrobiło na nas Muzeum Jana Pawła II w Jego rodzinnym domu. Polecamy to Muzeum każdemu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Naprawdę warto :)

Kolejny dzień to...wypad w góry, a dokładnie wjazd kolejką linową na Górę Żar :D Piękne widoki, sztuczny śnieg :) świeże, górskie powietrze i przestrzeń do...konstruktywnego wyrażenia swoich emocji  Ten czas upłynął nam nucąc pod nosem albo wrzeszcząc wniebogłosy: "Ulepimy dziś bałwana? No chodź, zrobimy to!" :D A zatem było małe śnieżne szaleństwo, a potem pizza w górskiej restauracji. Trzeba było jakoś przetrawić to jedzenie, więc schodziłyśmy z góry na piechotę. Droga była...asfaltowa i baaardzooo dłuuugaaa... A po niej w nagrodę zasłużony, 10-minutowy odpoczynek na przystanku :D Mimo wszystko ŻYCIE JEST PIĘKNE!!!

Miałyśmy również czas na formację, która w tym roku dotyczyła życia konsekrowanego, zakonnego. Były to warsztaty złożone z ciekawego wykładu i prezentacji multimedialnej, pracy w grupach, pracy indywidualnej, dramy, zabawy, śpiewu, filmu i modlitwy :) Pełne zaangażowanie w temat :)

W Bielskiej Sferze miały być tylko zakupy, ale...okazało się, że jest tam przepiękna wystawa zdjęć z życia Jana Pawła II i oczywiście skorzystałyśmy z niej, bo naprawdę warto, a później był czas na "sklepy" ;)

Ciąg dalszy dostępny tutaj... :)